وسایل الکترونیکی تاشو ممکن است رایج شوند

تا اواسط دهه 2020، لوازم الکترونیکی چاپی می‌توانند به جریان اصلی تبدیل شوند و نسل جدیدی از الکترونیک بسیار نازک را ایجاد کنند.نرم افزار رایگان برای کامپیوتر

تا سال 2030، هزینه‌های ساخت آن‌ها به حدی پایین خواهد بود که در بسیاری از برنامه‌های تجاری و مصرف‌کننده روزمره رایج خواهند شد. بسیاری از دستگاه‌هایی که قبلاً حجیم یا سنگین بودند را می‌توان به راحتی تا کرد، ذخیره کرد یا حمل کرد. این شامل نمایشگرهای تلویزیون منعطف است که می‌توان آن‌ها را مانند پوستر غلت داد یا آویزان کرد. گوشی‌های هوشمند تاشو و کتاب‌های الکترونیکی تاشو نیز می‌توانند رواج پیدا کنند.

 لباس های  چاپ سه بعدی با هزینه ای نزدیک به صفر خواهند بود

پرینت سه بعدی به یک تکنولوژی رایج مصرف کننده تبدیل خواهد شد و اقلام لباس را فقط با چند سنت تولید می کند. در اوایل سال 2024، چاپ سه بعدی بیش از 30 برابر سریعتر از سال 2014 خواهد بود. میلیون ها طرح منبع باز برای دانلود در دسترس خواهند بود. در نتیجه کارگاه‌های لباس در کشورهای در حال توسعه ممکن است کاهش یابد و مشاغل کارخانه‌ای با دستمزد پایین منسوخ شوند.

هاردهای 100 ترابایتی به جریان اصلی تبدیل خواهند شد

تا سال 2026، 50 ترابایت هارد دیسک در سطح مصرف کننده به فروش می رسد. و تا سال 2030، کاربران رایانه های شخصی به هارد دیسک های 100 ترابایتی دسترسی خواهند داشت. این امر به دلیل تکنیک ابتکاری به نام ضبط مغناطیسی به کمک گرما (HAMR) امکان پذیر می شود که به داده ها اجازه می دهد در فضاهای بسیار کوچکتر نوشته شوند

. علاوه بر این، هارد دیسک ها شروع به استفاده از چند محرک در یک زمان می کنند که سرعت خواندن و نوشتن داده های ذخیره سازی را چند برابر می کند.